Hem començat el curs analitzant com funcionen els robots que tenim a casa... La rentadora, la conga, fins i tot els mòbils dels pares i mares, les tablets, etc. Hem conversat sobre les diferències entre les persones i les màquines. Com és que les màquines poden fer tantes coses? Tenen un cervell com nosaltres i pensament propi? La resposta és que no, en realitat són els humans els que, a través de la programació, fan que sigui possible tot el que fan els dispositius per nosaltres.
I llavors, què és el fan els programadors? A grans trets, creen algorismes amb un llenguatge que fa possible aquesta comunicació amb les màquines i nosaltres a l'escola en treballarem un d'ells, que és un llenguatge en visual en blocs que ens ajudarà a conèixer aquest llenguatge tan complex.
A partir d'aquí, hem posat en pràctica les nostres habilitats en la creació d'algorismes i hem vist que no és tan fàcil com sembla! Vam començar arreglant un algorisme desordenat per construir un avió de paper i per plantar una llavor. D'aquesta activitat hem après la importància de l'exactitud dels passos que cal donar en un algorismes i l'ordre. Si els passos no estan ordenats l'acció no es pot realitzar.
D'altra banda, amb els petits del cicle també dedicat una sessió a crear l'algorisme per ajudar un pirata a fer el seu recorregut aconseguint tots els tresors i evitant els obstacles. Ha estat un repte una mica complex perquè hem hagut de fer servir fletxes per crear el recorregut, el que significa que hem hagut d'intentar fer una abstracció del nostre pensament per traduir-lo en fletxes. També ens ha costat veure el sentit de les fletxes! Si ens equivoquem amb les fletxes, el recorregut canvia completament i el nostre pirata no aconsegueix el seu objectiu.
Després de crear l'algorisme amb les fletxes, hem tingut un altre repte... Crear diferents algorismes amb el llenguatge Scratch! Es tracta d'un llenguatge de programació en blocs i, abans d'endinsar-nos al món virtual, hem preferit provar-ho amb unes targetes. En diferents grups, hem creat algorismes divertits i algú d'un altre grup l'ha posat a prova. Entre tots i totes hem vist quins errors han comès i hem parlat sobre possibles propostes de millora.