A cicle inicial hem començat aquest curs parlant sobre els algorismes... Què són? Després de parlar i fer hipòtesis, hem arribat a la conclusió que són un seguit d'instruccions que cal donar de manera ordenada per realitzar una acció. Així, doncs, hem comprès que els algorismes no estan presents exclusivament en el món de la programació, sinó també en el nostre dia a dia...
La teoria l'hem portat a la pràctica amb diverses unplugged activities en les que hem hagut d'ordenar algorismes de la vida real (com ara els passos a seguir per rentar-nos les dents, fer-nos un got de llet, etc.) descobrir l'algorisme (com s'ho ha fet el nostre personatge per arribar d'un lloc a un altre?); o l'hem hagut de crear nosaltres mateixos (quines instruccions podem donar perquè el nostre personatge arribi a on nosaltre vulguem?). També ens hem convertit en robots i programadors i a través de diferents instruccions donades amb el cos hem fet que el nostre robot avanci per un recorregut establert fins arribar a la meta.
En aquest seguit d'activitats hem emprat diferents maneres per crear els nostres algorismes. Vam començar utilitzant substantius i verbs, el nostre propi cos i per últim fletxes. Així, sense donar-nos compte hem començat a crear els nostres propis programes. I tot això sense dispositius electrònics!
Gràcies a aquestes activitats estem reforçant el nostre Pensament Computacional intentant visualitzar el recorregut que hem de fer i traduint-lo ens les instruccions correctes que cal donar.