Posem a prova els condicionals i els bucles a Scratch

Durant aquestes setmanes hem començat a posar en pràctica a l'Scratch el que hem après amb diferent activitats sense dispositius sobre els bucles, condicionals i algorismes. Així, doncs, estem creant un joc on tenim dos protagonistes: un ratolí i un tros de formatge. Aconseguirem programar-ho de tal manera que el formatge es mogui aleatòriament cada cop que el ratolí (que el farem moure nosaltres amb les fletxes del teclat) el toqui? Sembla un repte bastant complex, però de ben segur que entre tots i totes i l'assaig-error ens en sortirem.

Amb aquest tipus de pràctica podem entrendre molt millor com funcionen tots aquests aspectes de programació. Ara bé, cal parar molta atenció en els algorismes que construim, perquè segons com siguin, el nostre joc funcionarà d'una manera o d'una altra, o fins i tot, no funcionarà! Es tracta d'una activitat genial per treballar diferents habilitats del nostre Pensament Computacional.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada